מדידה של תוצאות SEO

פתרונות תקשורת לעסקים למדידת המרות מהקידום האורגני

בעוד שהקידום הממומן זוכה למדידה יסודית מכל עבר‚ בין אם בוואטסאפ‚ בשיחות טלפון או בהשארת פניה / ביצוע רכישה‚ הרי שהקידום שאורגני לעתים נתפס כמעין אפיק שיווקי שאין כל צורך משמעותי לבחון אותו על סמך נתונים וסטטיסטיקה.

כמובן שאין אלה הם פני הדברים וכמו האפיק הממומן‚ כך גם באורגני הבנת מידת האפקטיביות של אסטרטגיות קידום האתרים‚ היא קריטריון חשוב לצמיחת העסק ולגיבוש תוכניות עבודה המותאמות לפי מילות מפתח ועד לחוויית שמשתמש.

חשיבות המדידה

המרות‚ בין אם בצורת מכירות‚ לידים או המרות רכות כדוגמת שיחה טלפונית והודעת וואטסאפ‚ הן המטרה הסופית‚ התוצאה של כל מאמצי השיווק‚ כולל בין השאר מאמצי ה-SEO.

כיאה לכך‚ מדידת המרות מספקת תובנות לגבי:

עילות התוכן – דרך סנכרון מתקדם עם גוגל אנליטיקס‚ יכול המשווק יחד עם לקוחותיו להבין איזה תוכן גרם למעורבות והמרות ולחדד ולשפר את אסטרטגיות התוכן.

חישוב ROI – מדידת ההחזר על ההשקעה מהמאמצים אורגניים מאפשרת הקצאת משאבים יעילה יותר. חשוב לציין שזה היבט מעט בעייתי בתחום קידום האתרים ולקוחות כמובן חייבים לקחת בחשבון שבקידום שאורגני נכנס אלמנט הזמן והעבודה על פני חודשים רבים.

התנהגות הגולשים – תובנות לגבי המסע ששגולשים עברו בתוך האתר‚ שעוזרת בשיפור חוויית המשתמש שבאתר ולהבנה לגבי שילוב הנעות לפעולה וכיוצא בכך.

הזדמנויות אופטימיזציה – האם הדף שאנחנו מקדמים אכן עונה על כל צורכיהם של הגולשים? דרך מדידה נכונה‚ אפשר לזהות ולהתוות טקטיקות מוצלחות הרבה יותר.

אילו פתרונות תקשורת עומדים לרשותנו?

יש מספר מערכות שונות שבהן תוכלו לעשות שימוש ולדלות מהן פרטים ונתונים חשובים:

מערכות CRM

מערכות CRM עוזרות לעקוב ולנהל את המגע שבית העסק עורך עם לקוחות קיימים ועם לקוחות פוטנציאליים‚ ולקבל נתונים חשובים על ההמרות ומקורותיהן.

בחיפוש מהיר באינטרנט תוכלו למצוא מגוון עשיר של פלטפורמות CRM שונות שבאפשרותן להתממשק אל מספרי טלפון מדידים ולשלב כל שיחה בתוך טבלאות מסודרות שמשקפות מאיפה הגיעו השיחות.

כך גם מערכות כאלה יכולות לספק פתרונות נהדרים עם כניסת הלידים המשאירים פרטים או שמבצעים רכישה הישר אל תוך הממשק‚ ומסרוני וואטסאפ והתכתבויות עם צ'אטים וירטואליים.

היתרונות הגלומים בהטמעתה של מערכת CRM בעסק עבור הקידום שאורגני טמונים ביכולתה לרכז את כלל הלקוחות והפניות‚ לשפר את התקשורת שבין מחלקות המכירה לבין מחלקות שירות הלקוחות ושימור הלקוחות ולעזור במסע עם הלקוח ליצירת חוויית שירות אישית יותר.

שירותי טלפוניה לעסקים

שירותי טלפוניה‚ כולל מערכות מרכזייה מסורתיות ומערכות טלפון וירטואליות‚ כבר מזמן נחשבות לחלק בלתי נפרד מהמערך של כל עסק‚ בין אם הוא קטן או גדול.

עבור עסקים שמעוניינים לנתח את שיחותיהם ולבחון את תוצאות השיווק‚ לרבות הקידום האורגני‚ שירותים כאלה מספקים דשברודים מפורטים שאפשרים מעקב וניתוח סטטיסטי מפורט.

שירותי הטלפוניה נותנים את היכולת לערוך מעקב אחר שיחות ולהפריד בין שיחות שבוצעו כתוצאה מקידום ממומן (בין אם ברשתות החברתיות ובין אם במנועי החיפוש) לבין שיחות שבוצעו בעקבות כניסה אורגנית לאתר העסק.

כמו כן‚ ממשקים כאלה מספקים אפשרויות מתקדמות לניתוח שיחות עם מערכות בקרה שמספקות תובנות על משך השיחה‚ תוצאות השיחה‚ דמוגרפיית הלקוחות וכיוצא בכך. היבט כזה נותן לבעלי העסק ולמשווקים את היכולת לשפר ולחדד את אסטרטגיות השיווק וההנעה לפעולה.

מערכות כאלה משתלבות נהדר עם מערכות CRM ומאפשרות אינטגרציות מתקדמות, הן באופן ישיר והן באמצעות גורם צד ג', דוגמת זפייר‚ מייק ותוכנות דומות אחרות.

לסיכום

אמנם צוינו 2 מערכות שונות בתכלית‚ אבל שתיהן מתרכזות בדבר אחד בולט וחשוב: ניהול לידים יותר טוב.

כניסה של לידים והבנת הכמויות והמספרים והיכולת לחקור ברזולוציות הגבוהות ביותר‚ לנתח ולהבין איך התחיל והסתיים מסעו של כל לקוח, בין אם כצורך שירות ובין אם כרוכש מוצר.

חשוב לזכור שקידום אתרים אורגני לא מתרכז אך ורק בהגעה למיקומים העליונים ובניטור ובדיקת התוצאות‚ זאת כדי לרענן ולשנות את תוכניות העבודה בהתאם לצורך ולמען צמיחתו של העסק.

מידע ליצירת קשר

דילוג לתוכן