סרגיי פיסמני - מקדם אתרים בגוגל
עצות לבניית קישורים

ת'כלס, איך לבנות קישורים נכנסים איכותיים לאתר של העסק שלכם?

מאז שהאינטרנט הפך להיות זמין לקהל הרחב ומנועי חיפוש (כשהחשוב בהם הוא ללא ספק גוגל) הפכו לכלי שכולם משתמשים בו, קישורים נכנסים (כלומר קישורים מאתר אחד לאחר) מהווים קריטריון חשוב בקביעת דירוג התוצאות שהם מציגים, כי פרופיל הקישורים משמש באמצעי להערכת רמת הסמכות והרלוונטיות של אתרי האינטרנט השונים. במאמר זה נחקור מדוע קישורים נכנסים איכותיים חשובים לאתרים של עסקים, כיצד לבנות קישורים נכנסים באיכות גבוהה וטעויות נפוצות שיש להימנע מהן בעת בניית קישורים.

למה קישורים נכנסים איכותיים חשובים לאתרים של העסקים שלכם?

לא משנה איזה מקדם אתרים תשאלו, רוב הסיכויים שהוא יסכים עם הטענה שבניית קישורים נכנסים באיכות גבוהה לא פחות חשובה מהשירותים המוצעים דרך אותם האתרים. קישורים נכנסים הם בעצם ביטוי להבעת אמון באתר האינטרנט שלכם מאתרים אחרים, מה שמצביע על כך שהתוכן המוצע באתרים שלכם רלוונטי ובעל ערך. קישורים נכנסים באיכות גבוהה מאתרים סמכותיים יכולים לעזור לשפר את הדירוג שלכם במנועי החיפוש עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים, מה שיכול להוביל לתנועה אורגנית של לקוחות פוטנציאליים שיגיעו לאתרים שלכם, שתוכלו להמיר ללקוחות משלמים.

מצד שני, קישורים נכנסים באיכות נמוכה או ספאמיים יכולים לפגוע בתוצאות שלמענן אתם עושים את המאמצי SEO שלכם. גוגל יכולים להעניש אתרים על כך שיש להם יותר מדי קישורים נכנסים באיכות נמוכה או על שימוש בטקטיקות לא מקצועיות כדי לבנות אותם. חשוב להתמקד בבניית קישורים נכנסים באיכות גבוהה מאתרים רלוונטיים וסמכותיים.

איך לבנות קישורים נכנסים באיכות גבוהה לאתר שלכם?

בניית קישורים נכנסים באיכות גבוהה דורשת זמן ומאמץ, אבל התוצאות יכולות להיות שוות את זה. הנה כמה אסטרטגיות לבניית קישורים נכנסים איכותיים לאתר שלכם:

קניית קישורים

עם כל האזהרות של גוגל בנוגע לשיטה המניפולטיבית הזאת, אין ספק שבעידן של כלים כמו צ’אט GPT, שמאפשרים לכולם ליצור תוכן איכותי (לפחות לאחר עריכה יסודית) בקלות ייחסית ובכמויות גדולות, אין לגול ברירה אלא להמשיך להסתמך על פרופיל הקישורים של אתר בשביל להחליט כמה גבוה לדרג אותו עבור ביטויי המפתח השונים שרלוונטיים לו. קניית קישורים איכותיים זאת השיטה האפקטיבית ביותר לבניית פרופיל קישורים שייראה משכנע בעיני גוגל, אם מנצלים אותה בחוכמה (כלומר, נמנעים מלנקוט בשיטות עבודה לא מקצועיות ולא משכנעות ולא עושים טעויות של מתחילים, שעליהן יפורט בהמשך). השיטה הזאת מתאימה במיוחד לבעלי עסקים שרוצים לקדם את האתרים שלהם בכוחות עצמם, אין להם אתרים נוספים (או זמן ורצון לייצר כאלה) והם מעדיפים להשקיע את הזמן שלהם בניהול העסק עצמו ולא בהחלפת קישורים או כתיבת מאמרים אורחים (גם על זה על זה יפורט בהמשך).

פוסטים אורחים באתרי עסקים שנמצאים בנישות משיקות

כלומר כתיבת מאמר עבור אתר אחר, עם קישור חזרה לאתר שלכם באזור של הקרדיט שניתן למחבר המאמר ו/או בתוך התוכן. זאת יכולה להיות דרך מצוינת לבנות קישורים נכנסים באיכות גבוהה וליצור אמון בעיני לקוחות פוטנציאליים ובעיני גוגל כאחד. גם לא צריך לשכנע מתחרים לתת לכם במה. לדוגמא, אם העסק שלכם הוא חדר כושר בחדרה, מאמר אורח איכותי שתכתבו עבור אתר של דיאטנית מקומית בנושא כמות הזמן שכדאי לחכות בין ארוחה לאימון ייתן בעת ובעונה אחת:

  • ערך אמיתי לגולשים שהגיעו לאתר של הדיאטנית במסגרת חיפוש מידע על אכילה נכונה.
  • חשיפה לכותב המאמר, בתור אוטוריטה בתחום הכושר הגופני.
  • אותות לגוגל לגבי זה שהאתר שלכם רלוונטי עבור מי שמחפש בעיר שלכם מקום לעשות בו אימוני כושר. 

 

חשוב להדגיש שאם תעלו מאמר כזה באתר של פנצ’רייה מקומית, או תנסו לשכנע את גוגל שכתיבת פוסט על כושר גופני באתר של נגריה שנמצאת באילת או עורך דין מקרקעין שנמצא בהונגריה, אז חבל על המאמץ, כי בתור מנוע חיפוש שכבר סרק ואינדקס אלפי אתרים של נגריות ומשרדי עורכי דין, ברור לגוגל שאין הגיון בתוכן כזה והוא יבין שמדובר במניפולציה לא מבוצעת טוב ויעניש את האתר שלכם, או לכל הפחות לא יצ’פר אותו (כלומר, חבל על המאמץ שהושקע מלכתחילה).

החלפת קישורים

מדובר בדרך מעולה לקבל קישורים מאתרים מקודמים של עסקים אחרים בתמורה לקישורים שתתנו לאתרי צד שלישי (כי גוגל מזמן כבר מספיק חכם בשביל להבין שאם אתר א’ מקשר לאתר ב’ ואתר ב’ מקשר לאתר א’, רוב הסיכויים שמדובר במניפולציה והוא לא מעלה בעקבות זאת את הדירוגים של אף אחד משני האתרים המעורבים). החיסרון של השיטה הזאת הוא שהיא דורשת הרבה זמן עבודה וקשרים מצד אחד (כי הרי צריך להכיר אנשים אחרים שיש להם אתרים להציע להחלפה, למצוא אתרים באמת רלוונטיים לכם, לסנן מתוכם אתרים באמת חזקים שיכולים באמת להשפיע על הדירוגים שלכם ולנהל משא ומתן בנוגע לזה) ובעלות על כמה שיותר אתרים איכותיים וחזקים מצד שני (כי מדובר בתהליך מתמשך, אז גם תצטרכו כל הזמן קישורים חדשים וגם תהיו חייבים להציע כל פעם משהו חדש בתמורה בשביל שירצו לבצע אתכם החלפות. אם יש לכם אתר אחד בלבד, אז גם אם הוא איכותי וחזק, רוב הסיכויים שלא יהיה לכם מנוס מלמצא את המשאב המוגבל הזה תוך תקופה די קצרה).

מאילו טעויות נפוצות חשוב להימנע בעת בניית קישורים נכנסים לאתרים שלכם?

בעת בניית קישורים נכנסים, חשוב להימנע מטעויות נפוצות שעלולות לפגוע בדירוגי האתר. הנה כמה טעויות שכדאי להימנע מהן:

  • שימוש בחוות קישורים מאתרים לוויין חלשים (שנועדו אך ורק לספק קישורים לאתרים אחרים)
  • קישורים מתוכן שנמצא תחת סאבדומיינים חלשים ולא מתוכן שנמצא תחת דומיין ראשי חזק
  • קישורים מתוך אתרים שכתובים בשפה אחרת ולא הגיוני לצפות מתוכם לקישורים לאתר בעברית
  • אם זה אל מובן מאליו, אז כמובן שגם קישורים מאתרים בנישות לא רלוונטיות לנישה של האתר שלכם, כמו בדוגמא של פנצ’ריה וחדר כושר שציינתי לפני
  • אופטימיזציית יתר של טקסט עוגן – טקסט עוגן הוא הטקסט הניתן ללחיצה בקישור, ואופטימיזציה יתרה שלו (כלומר, שימוש שוב ושוב באותו טקסט עוגן) יכולה להיראות כמניפולטיבית על ידי מנועי החיפוש.

 

לסיכום, בניית קישורים נכנסים איכותיים היא מרכיב קריטי בקידום אתרים. על ידי התמקדות באסטרטגיות השונות של בניית קישורים איכותיים ורלוונטיים (בדגש על המילה “איכותיים” והמילה “רלוונטיים”, כי אחרת אין טעם להתעסק בזה בכלל), בעלי עסקים בישראל יכולים לשפר את הדירוג של האתרים שלהם במנועי החיפוש ולהגדיל את הנראות שלהם באינטרנט. אלא אם העסק שלכם שייך לאחת מהקטגוריות האלה וקידום אתרים אורגני לא מתאים לכם מלכתחילה, אבל זה כבר סיפור אחר…

מידע ליצירת קשר

Skip to content