סרגיי פיסמני - מקדם אתרים בגוגל
סושיאל

האם עמודים עסקיים ברשתות חברתיות עוזר לקידום האתר?

האם דפים עסקיים ברשתות חברתיות משפיעים ישירות על דירוגי אתר אינטרנט בתוצאות האורגניות של גוגל היא שאלה נפוצה מאוד. התשובה הקצרה והפשוטה ביותר היא “לא!”, אם מדברים על קורלציה ישירה, אבל עדיין כדאי להתעמק בנושא הזה. חשוב להכיר בכך שבעוד שקישורים ישירים ממדיה חברתית לא ייחשבו כקישורים נכנסים שווי ערך לקישורים מאתרי נישה מקודמים, אבל ההשפעות העקיפות של הגברת החשיפה של העסק בסושיאל והתנועה לאתר שיכולה להיווצר בזכות זה עשויות להיות משמעותיות.

הקשר בין קידום אתרים ודינמיקה של מדיה חברתית

ראשית, חשוב להבין שמנועי חיפוש כמו גוגל לא אישרו את אותות המדיה החברתית כגורם דירוג ישיר. עם זאת, במקרים נדירים מדיה חברתית כן יכולה להשפיע בעקיפין על גורמים המשפיעים על הדירוג. לדוגמה, נוכחות איתנה במדיה חברתית יכולה לשפר את הנראות וההכרה של המותג, ועלולה להוביל לשאילתות חיפוש רבות יותר עבור מותג. העניין המוגבר הזה יכול לאותת למנועי החיפוש שהמותג צובר תאוצה. אם תשאלו מקדם אתרים מה הסיכוי שזה יגרום לעסקים אחרים להזכיר את המותג הזה אצלם באתרים ואפילו לבנות קישורים לאתר של אותו העסק, הוא יענה שהסיכוי הזה שואף לאפס. ובצדק, כי זה כמעט ולא קורה, אלא אם מדובר במקרה נדיר של עסק שהמוצרים שהוא משווק הפכו להיות מאוד, מאוד ויראליים.

כוחו של שיתוף בסושיאל

שיתוף בסושיאל ממלא תפקיד מרכזי בהגברת טווח ההגעה של התוכן. למרות שהשיתוף עצמו של סושיאל לא משפיע לרוב מבחינת SEO, תוכן ויראלי במדיה החברתית יכול להוביל להגדלת כמות החיפושים והביקורים באתר של עסק, לאותת למנועי החיפוש לגבי הרלוונטיות והפופולריות של תוכן האתר.

שיפור מעורבות המשתמשים

היבט נוסף שיש לקחת בחשבון הוא מעורבות משתמשים. פלטפורמות מדיה חברתית מצוינות ליצירת מעורבות עם הקהל שלכם, בניית מערכות יחסים והנעת תנועה לאתר שלכם. התנועה המוגברת, במיוחד אם היא מביאה לשיעורי נטישה נמוכים יותר ומשכי הפעלה ארוכים יותר, יכולה להשפיע לטובה על דירוגי האתר. מנועי חיפוש נוטים להעדיף אתרים המציעים חווית משתמש טובה, המסומנת על ידי מדדים אלה. זוהי גם דרך לאסוף משוב ותובנות מהקהל שלכם, שניתן להשתמש בהן כדי לשפר את התוכן שלכם ולהתאים אותו יותר לתחומי העניין והשאילתות של המשתמשים.

דפים עסקיים עוזרים להגיע לטווח רחב יותר של קהל

חשוב לציין שבעוד שעמודים עסקיים ברשתות חברתיות לא ישפיעו ישירות על דירוג קידום אתרים, הם מהווים כלים רבי עוצמה להגעה ללקוחות פוטנציאליים. הם מספקים פלטפורמה להציג את המותג שלכם, לתקשר עם קהל רחב יותר ולהוביל תנועה לאתר שלכם. גורמים אלו, אם כי בעקיפין, יכולים לתרום לנוכחות מקוונת חזקה יותר ולביצועי SEO טובים יותר בטווח הארוך. שימוש במדיה חברתית לשירות לקוחות ואינטראקציה גם משפר את המוניטין של המותג, מה שיכול להשפיע בעקיפין על סמכותו ואמינותו של האתר.

בניית אסטרטגיית דיגיטל מקיפה

לסיכום, הקשר בין דפים עסקיים של מדיה חברתית לקידום אתרים הוא עקיף. אמנם נוכחות חזקה במדיה חברתית אינה משפרת באופן ישיר את דירוגי האתר, אבל היא תורמת לנוכחות מקוונת הוליסטית. הטריק הוא להשתמש במדיה חברתית כחלק מאסטרטגיית שיווק דיגיטלית רחבה יותר, תוך התמקדות ביצירת תוכן איכותי, מעורבות עם הקהל שלכם והנעת תנועה לאתר שלכם. ככה עסקים יכולים למנף פלטפורמות חברתיות כדי להגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים ולחזק בעקיפין את מאמצי ה-SEO שלהם.

האתר נכתב באדיבות https://maaseinu.co.il/

מידע ליצירת קשר

Skip to content