סרגיי פיסמני - מקדם אתרים בגוגל
עבור מי מתאימה אסטרטגיית קידום אתרים

10 סיבות למה קידום אתרים אורגני לא באמת מתאים לכל העסקים

בתור מקדם אתרים בעל ניסיון של 13 שנה, במסגרת העבודה שביצעתי בתחום הזה גם בתור שכיר וגם בתור עצמאי, יצא לי לעבוד עם עסקים קטנים, בינוניים וגדולים מאוד, שרבים מאיתנו משתמשים במוצרים ובשירותים שלהם בחיי היום יום.

אני מאוד אוהב את העבודה שלי. זה תענוג גדול להכיר עסק שיודע לספק פתרונות או מוצרים מעולים ולראות אותו מתפתח וגדל בזכות זה שהוא מקבל באופן פסיבי לידים, במידה ומדובר באתר תדמית, או מכירות, במידה ומדובר באתר של מסחר אלקטרוני. זה תענוג לא פחות גדול גם לראות אתרים של לקוחות שבוחרים לקדם את האתרים שלהם בעצמם עולים בדירוגים בזכות קניית קישורים מתוך האתרים שנמצאים ברשותי.

בהרבה מקרים מדובר בבעלי עסקים או במנהלי שיווק שלא מתמצאים לעומק בקידום אתרים או באפיקים אחרים של שיווק דיגיטלי וזה בסדר. מה שכן, לפעמים אני מקבל פניות מעסקים שמחפשים ספק בתחום קידום אתרים בתוצאות האורגניות של גוגל ולאחר שיחה קצרה נהיה ברור שזה פיתרון שאו לא מתאים לעסק בשלב הזה, או לא מתאים לו בכלל. כאן אפרט את עשרת הסיבות השכיחות שמובילות למסקנה הזאת. במידה והעסק שלכם או השיקולים שלכם מזכירים את הדוגמאות שאציין, כנראה שעדיף לכם לבחור על אפיקי פרסום אחרים, או בתור אסטרטגייה לטווח ארוך, או לטווח קצר, עד שזה יתאים לכם יותר.

קהל היעד רגיל לחפש עסקים כאלה בפלטפורמות אחרות, שהן לא גוגל

כמות הפלטפורמות השונות שמיליוני ואפילו מיליארדי אנשים משתמשים בהן לא מפסיקה לגדול. חלק מהן מצליחות לכבוש נישות שלמות ולהשתלט עליהן כל-כך טוב שאנשים מתרגלים לחפש בתוכן ספקים בתחומים שונים בתדירות גבוהה יותר מגוגל. במקרים כאלה, גם מי שיחפש מוצר או ספק שירות בגוגל, רוב הסיכויים שיראה אתרים של הפלטפורמות הנ”ל בטופ ולא יהיה הגיון לנסות לעקוף אותן. דוגמאות למקרים כאלה:

פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק

הפלטפורמות האלה פותחות אפשרויות נהדרות עבור עסקים קטנים שמציעים מוצרים ושירותים שנראים יפה או מגניב. לא הייתי ממליץ לדוכני אוכל קטנים להעדיף שירות של קידום אתרים בגוגל על פני קידום העסק שלהם בפלטפורמות האלה. אותו כנ”ל לגבי עסקים שכונתיים כמו מספרות או נשים עצמאיות שעוסקות בקוסמטולוגיה או בניית ציפורנים. 

אטסי

בדומה לספקים שמציעים שירותים שנתנים ללקוחות שנמצאים ברדיוס של קילומטרים בודדים, גם לספקים שמציעים מוצרי אמנות לקונים פוטנציאליים בכל העולם הייתי ממליץ להתמקד באופטימיזציה של עמודי המוצרים שלהם לפלטפורמה הנ”ל, כי הסיכוי שתהיה להם אפשרות להתחרות מול חנויות גדולות בגוגל קטן ברמה שזה לא משתלם לנסות אפילו להתחרות איתן.

לינקדאין

מציעים משרות לתכנתים או לאנשי מקצוע אחרים בתחום ההיי-טק? זה יהיה פשוט נאיבי מצידכם לצפות שהם יחפשו בגוגל עבודה. לינקדאין כבר מזמן הפכה לפלטפורמה מובילה בנישה הזאת והרבה יותר הגיוני לצפות שמי שמחפש את האתגר הבא בקריירה שלו יעדיף להכנס או לאפליקציה או לאתר של לינקדאין ולחפש משרות שם. חוץ מגוגל, יש כמובן גם אתרים חזקים אחרים כדוגמאת אולג’ובס, שהסיכוי של חברת השמה קטנה או פרילנסר שעוסק בזה להתחרות איתם פשוט אפסי.

יש לעסק אתר WIX ואין רצון לשדרג לוורדפרס

הדבר ההכי הוגן שיכול להגיד יועץ קידום אתרים ללקוח פוטנציאלי שרוצה להשקיע ב-SEO כשיש לעסק שלו אתר שבנוי על וויקס זה או להעביר את האתר לוורדפרס, או לוותר לגמרי על הרעיון של שירות קידום אתרים בגוגל. וויקס זאת מערכת ניהול תוכן לא ידידותית מספיק למנועי חיפוש, האתרים שבנויים על המערכת הזאת איטיים מאוד (וגוגל לא אוהב אתרים שמספקים חוויית משתמש לא טובה לגולשים) ובכללי, לא משנה באיזו נישה תחפשו שירות או מוצרים, רוב הסיכויים שלא תמצאו אתרי וויקס בין שלושת התוצאות האורגניות עבור השאילתות חיפוש שלכם. מי שרוצה להתחרות, עדיף שיתכונן לזה כמו שצריך, כי מירוץ מול פרארי באמת לא ניתן לנצח עם פיאט פונטו, גם אם אתם מאוד אוהבים את הפיאט שלכם ושמחים שקניתם אותה במחיר ממש זול.

נישות B2B צרות מאוד שלא מחפשים בגוגל

לדוגמא, תעשיה כבדה. 

תחומים שנשלטים ביד רמה על ידי חברות ענק

לדוגמא, חנויות צעצועים ותחום הביטוח. לחנות צעצועים קטנה וחדשה (או אתר אי-קומרס שנישה הזאת) הייתי ממליץ יותר להשקיע בפרסום ברשתות חברתיות מאשר לנסות להתחרות באתרים סופר חזקים של חברות וותיקות בתחום הזה. מיותר לציין שלסוכן ביטוח יש פחות מיליונים להשקיע מאשר לחברות הביטוח הגדולות שיש בישראל, שמזמן כבשו את כל העמוד הראשון עבור הביטויים ההכי מבוקשים ולא סביר שהמצב ישתנה בעתיד הנראה לעין. 

העסק זקוק ללידים במיידי כדי לשרוד ואין זמן להשקעה ארוכת טווח בקידום האתר בגוגל

אם מדובר בנקודה בזמן שבה העסק נלחם על הישרדות ולא צפוי לשרוד במידה ולא יקבל בוסט מיידי של לידים, אין שום הגיון להתחיל בתהליך של קידום אתרים. תהליך של דחיפת אתר למיקומים הראשונים בעמוד התוצאות האורגניות הראשון של גוגל זה תהליך שלוקח לכל הפחות כמה חודשים (במידה ומדובר בנישה לא תחרותית מדיי) ויכול לקחת גם שנה כשמדובר בנישה תחרותית יותר. לעומת זאת, במידה ומדובר בעסק חדש שיש שאיפה לגרום לו לגדול ולהצליח, כדאי למצוא דרך לממן קידום אורגני ולתעדף את ההשקעה הזאת על פני הוצאות אחרות שהעסק יכול להסתדר בלי התמורה שהן נותנות.

אין מוכנות להשקיע אלפני שקלים מדי חודש עד שהתוצאות יגיעו

מי שלא מוכן להשקיע בעסק שלו, שלא יתפלא שמקדמי אתרים לא רוצים להשקיע בו…

פרויקטים זמניים שלא צפויים לחזור על עצמם

מתכננים מבצע זמני שב-א-מ-ת לא צפוי לחזור על עצמו אף פעם? מארגנים סדנא של מרצה או אמן מחו”ל שלא סביר שיגיע שוב לארץ בשנים הקרובות? קמפיינים ממומנים ופרסום באופליין באמת יתאימו לצרכים שלכם הרבה יותר.

אין לעסק אתר בכלל

כמובן שניתן לפתור את הבעיה הזאת בעזרת בניית אתר וורדפרס איכותי, אבל חשוב לקחת בחשבון שהתוצאות יגיעו במקרה הטוב רק כעבור מספר חודשים אחרי שהאתר עצמו יעלה לאוויר (משהו שיכול לקחת לא מעט זמן, במידה ומדובר באתר גדול ומורכב).

אין לא אפשרות לתת יד חפשית למקדם אתרים מבחינת התוכן ולא מוכנות לספק תכנים בכמות ובתדירות הנחוצה על ידי הלקוח

דוגמאות קלאסיות למקרים כאלה הן לקוחות בתחומים של עריכת דין, רפואה ותעשיית היי טק (כמו מפעלים שמייצרים צ’יפים שרק מהנדס מומחה בתחום יוכל להסביר למהנדס מומחה אחר באותו התחום יוכל להסביר להם מה הם יודעים לעשות ולמה זה טוב). הרעיון של העמודים הראשיים והבלוג של האתר בתוכן שנכתב על ידי אנשים שיודעים הכי טוב מה העסק מציע הוא נהדר, אבל בפועל נדיר שלעורך דין, למנתח פלסטי, למהנדס או לעובדים שלהם יהיה זמן להשקיע בלכתוב תוכן בכלל, שלא לדבר על להתאים אותו לדרישות אופטימיזציה שיצליחו לשכנע את גוגל לתת לאתר להתקדם. תוכן הוא חשוב ולא באמת ניתן לוותר עליו, גם אם בונים קישורים נהדרים. 

לסיכום

עם כל החיבה שלי לתחום קידום האתרים בתוצאות האורגניות של גוגל, לא מדובר באסטרטגיה שמתאימה לכל סוג של עסק, בהרבה מקרים גם מסיבות אובייקטיביות לגמרי. האינטרנט מציע פתרונות חלופיים בשפע ולא חייבים גם להסתמך על האינטרנט לבדו. במידה ויש לכם התלבטות בנוגע לכדאיות בהשקעה שהיא קידום אתר העסק שלכם, תרגישו חפשיים לפנות אליי לייעוץ. יש לי ניסיון בקידום אתרים בהמון נישות ורוב הסיכויים שאדע לתת תשובה באופן מיידי, לאחר שתענו על כמה שאלות קצרות.

מידע ליצירת קשר

Skip to content